čtvrtek 29. května 2014

TiraMísa

Souhra náhod tomu chtěla, abych si oprášila výrobu tiramisu - neboli TiraMísy, jak mu od jedné z prvních tuplovaných oslav říkáme (je ho spousta a dlabe se z mísy a skvěle ho umí vyrobit Tkaj :).
Ta koincidence spočívala v tom, že jsem včera zahlédla u nás v Normě zlevněné cukrářské piškoty. Dnes jsem začala přemýšlet, co vyrobím na zítřejší oslavu Vódi a Šáti. A myšlenky opět zavadily o piškoty. Vyslovila jsem myšlenku nahlas před svou kamarádkou a ta pohotově odvětila, že v Lidlu mají zlevněné mascarpone. Doteď jsem dělala tiramisu pěkně po česku, z pomazánkového másla. A tak jsem se rozhodla ho trochu poitalštět. A před necelou půl hodinou vzniklo a má se k světu. A ze skromné ochutnávky musím říct, že rozdíl je zatraceně znát.

Tiramisu jsem dělala do zaklapávací dortové formy a úplně přesně mi na něj stačily tyto ingredience:

2x 250g mascarpone
2x vejce
1x 200g cukrářských piškotů
pár lžic moučkového cukru
pár lžiček rumu
kafe
holandské kakao navrch






Vyšlehané žloutky s cukrem se přidají do mascarpone a pak se opatrně zamíchá sníh. Toť celé.
Piškoty prolévám kafem s rumem, s tím rumem se to nesmí přehnat (bohužel nefunguje to tak, že čím víc rumu, tím lepší :)).




A zde je výsledek, který byl velmi chutný. S tiramisu z pomazánkových másel se to vážně nedá srovnávat... :)



Žádné komentáře:

Okomentovat