sobota 9. října 2010

Zapékaný kuskus

Nejlepší recepty vznikají u obědů typu CDD, neboli Co Dům Dal. A tak moje dnešní sólistické vaření a zapékání zrodilo lehkou pochoutku i na Váš stůl :)

Ingredience (hmotnosti a počty od oka):
- kuskus
- zeleninový bujón
- olivový olej
- sůl
- vegeta
- vejce
- smetana
- hořčice
- tvrdý sýr
- slanina

Kuskus jsem uvařila podle návodu, až na to, že místo osolené vody jsem použila vodu s rozpuštěnou kostkou zeleninového bujónu. Pak jsem vymastila vybranou nádobu na zapékání, na dno vyskládala plátky slaniny, přikryla uvařeným kuskusem a na vrch dala proužky tvrdého sýra. Šoupla jsem to do trouby nechat chvíli zapéct a mezitím si připravila směs, kterou to pak zaleji. Skládá se z rozšlehaných vajec, trochy smetany, lžičky plnotučné hořčice, špetky soli a jako dochucení vegeta.
A to je vlastně celé, až se kuskus trochu zapeče, stačí zalít směsí a čekat asi tak 15 minut a pochoutka je hotová.
Slanina se dá samozřejmě pro vegetariány nahradit třeba cibulí nebo jinou zeleninou - ovšem to nemám odzkoušeno.












Žádné komentáře:

Okomentovat