čtvrtek 30. října 2008

Krvavé archivní básně (2005)

Krev a slunce


„Krev a slunce kletba zní,“

jsou tvoje slova poslední.

Nocí tiše nářek se nese,

-Rod prokletý, rod upíří-

pomsta přijde, krev poteče,

křídla tmou zavíří;

smyslná slova,

srdce z ledu,

nenávist ková

chlad pohledu.


Před očima se mi stmívá,

smrt nahořklou prý příchuť mívá;

ne však smrt, to pomsta na mě se dívá.

Srdce puká,

dech života se krátí,

čekaj mě muka:

„Pomsta se vrátí!“

Převídals to a ona přišla

-už nikdy tě nebudu brát na lehkou váhu,

pak mohlo by se stát,

že řeknou: „Vrahu!

Ty jsi ten, co duše zabíjí,

co z živých dělá Neživé,

co z lidí dělá upíry.“


Vrah koní


Kopyta buší do kamení

Až vykřešou jiskru

Oheň bude znamení


Zpocená těla

K sobě se tisknou

Jediná střela-

(hříbě s klisnou)


Statný hřebec bez života

Zalitý potem svým, pěnou

A mými slzami

Zbyl strach, tma a samota…

(protkaná mými kletbami)


Zabij boha


Kdos vyslyšel boží volání,

Slzami brázděné smilování.


Ať ďábel nebo bůh

Zde vše spojí se v jeden kruh


Plášť černý, ona nemá jméno,

bledá, kosa přes rameno


přijde


Neriskuj! Protni srdce své, raděj zabij lásku,

zpřetrhej nitě, zruš tu boží sázku!


Pevně semkls jílec meče,

zatnul zuby, když čas se vlekl a ty v kleče


čekals


Až vyjde bůh tvůj jediný

Teď už udeř! Přec čekals hodiny…


Na obraze


Nocí tiše zavíří

Černá křídla upíří

Ostré zuby od krve

Už není sladší než prve


Na obraze v pustém domě

(všichni opustili ho krom mě)

stojí a na mě se dívá

chladný pohled často mívá

matka moje prokletá

to ona byla staletá

stále krásná, nestárnoucí

i po smrti v rakvi bdící


krev je její prokletí

jsem v jejím sladkém objetí

jen slunce sžehne každou krásu

a u Krista nenajdeš spásu


domem tiše nářek zní

…já chci se vrátit k ní.

Žádné komentáře:

Okomentovat